slični izrazi i sinonimi u savremenom hrvatskom, slovenskom i srpskom
Sličnost riječi ili fraza u rezultatima zavisi od toga, koliko puta se riječ ili fraza
pojavlja u sličnom kontekstu kao "smanjenim rizikom".
Slični izrazi i sinonimi za
Kliknite za traženje
Primjeri iz općenitog korpusa
Korpus hrWac
hrWaC je korpus hrvatskog jezika (Clarin.si)
tako, ispitanice koje uopće nisu pile vino znatno su lošije riješile testove kognitivnih funkcija Ovi rezultati podupiru prethodna istraživanja prema kojima je umjerena konzumacija alkohola povezana s boljim funkcijama mozga i smanjenim rizikom razvijanja senilnosti. Stručnjaci vjeruju kako se dobrobiti vina mogu pripirati antioksidansima, prvenstveno resveratrolu koji smanjuje opadanje moždanih funkcija. Međutim, bitno je naglasiti kako konzumacija mora biti
Zbog velike količine soli i načina pripremanja oni mogu povećati rizik od kancerogenih oboljenja Dobro pripremljena riba može biti jednako ukusna kao i fini odrezak. Ribe obiluju omega-3 masnim kiselinama, koje su direktno povezane sa smanjenim rizikom od srčanih oboljenja. Nemasna, bijela riba poput bakalara ne daje, pritom, jednaku količinu hranjivih sastojaka kao i masnije ribe Istraživanja su pokazala da su osobe koje jedu puno ribe manje sklone razvoju raka debelog crijeva nego
ili učestalost upotrebe - i otkriće je na papiru uglavnom ostalo isto, umjereni korisnici imaju manji ili znatno manji rizik od raka Znanstvenici kažu: Otkrili smo da je umjerena konzumacija marihuane bila značajno povezana sa smanjenim rizikom raka glave i vrata. Povezanost je bila dosljedna kroz različite oblike konzumacije marihuane ( status korištenja, trajanja i učestalosti upotrebe marihuane ) .
je na Reuters Health Nedovoljna razina vitamina D može uvelike povećati rizik osobe za smrt, tvrde američki znanstvenici smanjenim rizikom od moždanog udara i kardiovaskularnih bolesti. Nova studija iz ..
u obnavljanju oštećene DNA Kivi je dobar izvor dijetalnih vlakana. Redovitom i uravnoteženom prehranom koja osigurava optimalnu količinu dijetalnih vlakana reducira se povišena količina kolesterola što u konačnici rezultira smanjenim rizikom od srčanih bolesti. Vlakna također uklanjaju toksine iz debelog crijeva što je korisno u prevenciji raka debelog crijeva. Dijetalna vlakna pripomažu i u održavanju razine šećera u krvi. Kivi pozitivno djeluje na zdravlje probavnog
nisko. U meta-analizi na 88.974 subjekata, jako dijetalno uzimanje omega-3 masnih kiselina je povezano sa sveukupno 38 % smanjenim rizikom od kasnog AMD-a. Nadalje, konzumiranje omega-3 iz riba najmanje dva puta tjedno je povezano sa smanjenim rizikom od ranog i kasnog AMD-a. Izvješćem br. 20 iz Istraživanja očnih bolesti povezanih uz dob ( AREDS ) utvrđeno je da veći unos omega-3 i ribe je pozitivno povezan sa smanjenom vjerojatnošću oboljevanja od neovaskularnog AMD-a. Izvješće br.
od depresivih oboljenja. Stručnjaci navode nekoliko objašnjenja za ovakve rezultate. Prvo, visoka razina antioksidansa u voću i povrću ima zaštitni učinak. Prethodne studije pokazale su da je visoka razina antioksidansa povezana sa smanjenim rizikom od depresije. Drugo, velike količine ribe obiluju polinezasićenim masnim kiselinama koje potiču aktivnost mozga. Prehrana temeljena na zdravoj hrani ublažava depresivna raspoloženja i zato što kombinira učinke hranjivih
stanovništvom. 21,22 Vegetarijanci su prosječno oko 10 % mršaviji od svejeda. 3,4,11,21 - 24 Prehrana temeljena na biljkama može pospješiti prvu menstruaciju, za koju je u epidemiološkim studijama pokazano da je povezana sa smanjenim rizikom raka dojke. U jednoj studiji, testovi razvoja djece pokazali su da umna starost vegetarijanske djece premašuje dobnu starost za preko jednu godinu, a srednja vrijednost IQ-a bila je dosta iznad prosjeka, što dokazuje i razvoj mozga. 30
se oslobađa polako. Pijte kavu i čaj Pijenje tri do četiri šalice kave bez kofeina bilo je povezno s nevjerojatnih 36 posto smanjenja rizika od dijabetesa. A korist je kumulativna, svaka dodatna konzumacija kave bila je povezana sa 7 posto smanjenim rizikom od dijabetesa. Znanstvenici još istražuju zašto su kava i čaj toliko korisni. Budući da je kava bez kofeina čak i više korisna nego obična kave, istraživači ne mogu pripisati koristi kofeinu. Umjesto toga, sada se čini vjerojatnije da
, astma ( definirana kao teško disanje ) i rinokonjuktivitis ( definiran kao svrbež očiju i vodene oči zajedno sa začepljenim ili šmrkavim nosom ). Roditelji su, također, pitani o unosu hrane koja je prethodno povezana s povećanim ili smanjenim rizikom od određenih zdravstvenih stanja. Na upitniku je bila popisana hrana kao što je meso, riba, mlijeko, maslac, margarin, jaja, orasi, voće i povrće, pahuljice, kruh i tijesto, riža, krumpiri, brza hrana i hamburgeri. Roditelji su morali
inaktivacijom tih supstanci kao i smanjenju količine žučne kiseline i bakterija te govorimo o antikancerogenom učinku. Epidemiološki i eksperimentalni dokazi su pokazali da se prehrana bogata dijetalnim vlaknima može povezati sa smanjenim rizikom od raka debelog crijeva. Povećan unos vlakana posebno je značajna pomoć kod tegoba debelog crijeva kao što su konstipacija ( zatvor ), divertikuloza i sindrom iritabilnog kolona. U slučaju konstipacije ili sindroma iritabilnog kolona
2012. ispitala utjecaj mliječnih proizvoda visoke masnoće na pretilost, kardiovaskularne bolesti i druge bolesti metabolizma. Utvrđeno je da takvi proizvodi ne povećavaju rizik od metaboličkih bolesti te da su povezani sa značajno smanjenim rizikom od pretilosti. 3. Maslac je dobar izvor masne kiseline butirata Kratkolančanu masnu kiselinu butirat ili maslačnu kiselinu stvaraju bakterije u debelom crijevu kada su izložene vlaknima. To je vjerojatno glavni razlog što su vlakna
ima i dobrih učinaka na zdravlje, osim što se neki važni hranjivi sastojci moraju unositi putem dodataka prehrani jer ih biljne namirnice ne sadrže. Vegetarijanska prehrana povezana je s nižom razinom kolesterola, nižim krvnim tlakom i smanjenim rizikom od razvoja srčanih bolesti. Istraživači Winston Craig sa Sveučilišta Andrews i Reed Mangels iz baltimorske Vegetarian Resource Group poručili su da "vegetarijanska dijeta sadrži manje zasićenih masnoća i kolesterola, a više
poremećaje u ravnoteži prekursora DNA, pogrešno umetanje uracila u DNA i potiče lomove u kromosomu; svi ovi mehanizmi povećavaju rizik od razvoja raka. [ 12,13 ] Rak debelog crijeva Vitamin B 9, točnije folati iz hrane, se povezuje sa smanjenim rizikom od raka debelog crijeva. Međutim, velike doze folne kiseline iz dodataka prehrani se povezuju s ubrzanim rastom tumora. Alkohol ometa apsorpciju i metabolizam folata, te time povećava rizik od raka debelog crijeva. [ 14 - 17 ]
rizik za srčani udar ili moždanu kap, ili rizik smrti od kardiovaskularnih bolesti tijekom razdoblja ispitivanja od pojedinaca koji su u početku liječeni konvencionalnom terapijom. Niže razine HbA1c u velikoj su mjeri povezane sa smanjenim rizikom od kardiovaskularnih bolesti. Ispitivači zaključuju da intenzivirano inzulinsko liječenje s ciljem održavanja razine glukoze što je moguće bliže normali doista smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti u osoba oboljelih od